wtorek, 4 marca 2014

Muzykanci konszabelanci cz.2 - 4 marca 2014

          Wiecie, że polska zabawa "Jestem muzykantem konszabelantem" ma swoją niemiecką wersję, a nawet więcej, bo oryginał pochodzi z Niemiec? Ja też nie wiedziałam do póki mój trzylatek nie uraczył mnie niemiecką wersją, której nauczył się w przedszkolu. Podrążyłam temat i okazuje się, że w języku polskim nie ma słowa "konaszabelant", słowo to jest "spolszczeniem" niemieckiego "komm aus Schwabenland" !!! A cała piosenka jest bardzo starą niemiecką piosenką ludową dla dzieci ....
Nasza zabawa w orginale:



I polska wersja - bardzo folkowa ;)

N

           Nasi muzykanci z Elmshorn na wtorkowych zajęciach również nie próżnowali tylko grali, grali i grali. Na początek odwiedził ich pan Zbyszek, który zagrał  na prawdziwej gitarze, ale również pozwolił pograć naszym małym przedszkolakom Serdecznie dziękujemy!!!
           Zadaniem specjalnym wtorkowych zajęć było wykonanie własnej  kolorowej grzechotki i zagranie na niej do piosenki "Orkiestra".

Fotorelacja z zajęć

Maluchy















 
 Starszaki

























Brak komentarzy:

Prześlij komentarz