środa, 18 października 2017

W ogródeczku jeżyk śpi :)



Po bardzo długiej przerwie... w końcu post z inspiracją. Podrzucam pomysł w co pobawić się z dziećmi w jesienne, deszczowe popołudnia. 

Nasza tematyczna piosenka:

W ogródeczku jeżyk śpi,
zbudź się jeżu, zbudź, zbudź.
Lecz nie podam rączki ci,
bo mnie będziesz kłuć, kłuć.

Ale zanim zabawa potrzebujecie domowej roboty ciastoliny:





400g mąki
200g soli
2 łyżki kwasu cytrynowego (można znaleźć w Rossmannie)
500ml gorącej wody
2 łyżki oleju
farby do malowania palcami lub barwniki spożywcze (1-2łyżeczki farby na kolor)

Wszystkie składniki zagniotłam w robocie kuchennym. Podzieliłam na 4 porcje i każdą wymieszałam z 1-2 łyżkami farbki (w zależności od intensywności koloru, który chcecie uzyskać)

Polecam przechowywać ciastolinę w szczelnie zamkniętym plastykowym pudełku. Nic się z nią wtedy nie dzieje, nie kruszeje, nie schnie. Ja swoją ciastolinę przechowuję już 2 tygodnie i nadal jest idealna do gniecenia!

A tak się bawiliśmy z Maluchami, gniotąc jesienne jeże :)
Tyle frajdy, koncentracji i ćwiczeń małych paluszków:












Brak komentarzy:

Prześlij komentarz