niedziela, 25 stycznia 2015

Poświąteczne zdobycze książkowe dla Przedszkolaków.


    Każda świąteczna, jak i wszystkie inne wizyty w Polsce wiążą się dla mnie ze szperaniem w księgarniach w poszukiwaniu książek, które koniecznie mój Przedszkolak na emigracji musi poznać.

Przy okazji wcześniejszych postów na temat czytania, zachęcałam Was do inwestowania przede wszystkim w dziecięcą klasykę:
Co czytać dzieciom?

"Przygody Koziołka Matołka", "Awantury i wybryki małej małpki Fiki-Miki"

Wiersze Tuwima, Brzechwy dla Maluchów

Wierszyków kilka Michała Rusinka

                                   ... i ostrzegałam przed wybieraniem "1000 baśni w 1".


 Atlas świata dla Przedszkolaka

Od jakiegoś czasu w naszym posiadaniu jest atlas dla dzieci wydawnictwa Dwie Siostry "Mapy". Ta książka zainteresuje już 3 latka, którego do pytań o kraje i kontynenty zainspirują przepiękne ilustracje Aleksandry i Daniela Miezielińskich. W książce zamieszczonych jest 51 map, na których znajdują się niezliczone ilustracje, szczegóły i ciekawostki, które przeniosą młodego podróżnika w najbardziej egzotyczne miejsca na świecie. Z punku widzenia logopedy,pedagoga i matki na emigracji, to skarbnica nowych słów. W zależności od wersji językowej może służyć do rozwijania słownictwa wybranego języka. Wzbogaca wiedzę na temat świata i dwóch ważnych krajów w życiu mojego dziecka. Doskonale skupia uwagę dziecka na szczegółach, rozwija percepcję wzrokową, motywuje do zadawania pytań. Książkę w wersji niemieckiej można kupić na amazon.de





A co upolowałam ostatnio?

                                 Joanna Papuzińska "Nasza mama czarodziejka"
- to jedna w pierwszych książeczek, które samodzielnie przeczytałam, teraz trochę z sentymentu sprezentowałam ją synkowi. Mąż, nieco zazdrosny, od razu pytał - czemu nie kupiłam czegoś o tacie - czarodzieju ;)
Książka ta, to zbiór opowiadań o całkiem zwyczajnej mamie, która potrafi zawsze pomóc swoim dzieciom. Naprawi rożek księżyca, obity, gdy ten za nisko zszedł nad miasto, zaceruje Wielkoluda, a potwora na nakarmi sałatą. Pięknie ilustrowane nowe wydanie opowiadań J. Papuzińskiej, które powstały w latach 60-tych. Polecam dla starszych przedszkolaków od 4 roku.

 
Wydanie, które czytałam jako dziecko.
Wydanie z 2011 roku.




















                                          Od prababci i pradziadka w prezencie gwiazdkowym - 
Ks. Jan Twardowski "Ksiądz Jan Twardowski dzieciom. Opowiadania"

Jako gwiazdkowy prezent od prababci i pradziadka Wojtuś dostał pięknie wydane opowiadania Księdza Twardowskiego, których przyznam się, nigdy wcześniej nie widziałam. Jak się okazuje dwutomowy zbiór utworów dla dzieci został wydany przez wydawnictwo Nasza Księgarnia z okazji 100 urodzin Księdza Jana, które  obchodzimy w 2015 roku. Tom pierwszy zawiera ponad sto opowiastek uczących szacunku dla innych istot, zachwytu przyrodą, szukania sensu i radości życia.To także doskonały wstęp do edukacji religijnej i tłumaczenia podstawowych wartości chrześcijaństwa, napisanych w piękny i przystępny sposób. Zdecydowanie dla starszych przedszkolaków od 4 - 5 roku życia.


Dla Babci, która chce ciekawie bawić się ze swoimi wnukami. - Marta Bogdanowicz "Przytulanki, czyli wierszyki na dziecięce masażyki"

Otóż właśnie, zamawiając książki dla nas, zamówiłam także tę, którą my z Wojtkiem znamy od jakiegoś czasu. Zamówiłam ją dla babci Wojtka! Ten zbiór rymowanek ma służyć nie tylko małym, ale i dużym w radosnej zabawie, nawiązaniu ciepłego i bliskiego kontaktu między dzieckiem, a dorosłym. Wiele z umieszczonych w książce rymowanek, babcie na pewno pamiętają z własnego dzieciństwa lub z zabaw ze swoimi dziećmi.




 Książka i słuchowisko "Piotruś Pan" Barrie James Matthew,
 tłum. Tamara Michałowska,wyd. Siedmiogród 2012

W życiu mojego już nie tak małego syna, zaczął się ostatnio okres "piratów". Trzeba więc było poszukać lektury, która jeszcze bardziej rozbudzi wyobraźnię. Nadał się "Piotruś Pan" i doskonale opracowane dla 4 latka wydanie wydawnictwa Siedmiogród ze słuchowiskiem na płycie. Słuchowisko sprawdziło się wspaniale w powrotnej drodze z Polski do Niemiec, przy tym nagrane jest wyjątkowo starannie, wciągnęło nawet mamę i tatę w świat Piotrusia Pana. Za tym wydaniem przemawia także polskie tłumaczenie, specjalnie dostosowane do małych dzieci oraz ładna oprawa graficzna.  Darmowy fragment publikacji








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz